UXDE dot Net

6 letných jedál na chudnutie

By -

Leto prináša tak veľa možností. Je tu obrovské množstvo čerstvého tovaru, ale aj hromada prírodných jedál. Letné plodiny vo všeobecnosti majú tendenciu mať vysoký obsah vody. To pomáha hydratovať, minimalizuje vrásky a vyhladzuje vašu pokožku. Plus, teplé letné počasie si žiada ľahšie jedlá a ľahší šetrnejší spôsoby prípravy, čo vám pomáha v chudnutí. V lete zvykneme jesť veľa letných plodín surových alebo grilovaných. Veľa týchto plodín má nižší obsah sacharidov ako škrobová koreňová zelenina. Obsahujú aj dosť vlákniny takže sú sýte, ale bez vysokého obsahu sacharidov, ktoré by vás zaťažili.

Jahody a iné ovocie

Veľa ovocia obsahuje vitamín C, čo je silný antioxidant. Jahody sú krásnym príkladom. Tieto sladké bobule sú jedným z najlepších zdrojov vitamínu C, so 163 percentami dennej dávky v 1 pohári.
Ovocie vám dá psychický pocit ľahkosti, zatiaľ čo vás zasýti. Skúste to inak, spravte si ovocný šalát. Pridanie ovocia do šalátu je veľmi osviežujúce.

Cukina

Cukina má veľmi málo kalórií – iba 20 kalórií na pohár. Skúste to inak, môžete ju využiť na zeleninové crudités (tradičné francúzske predjedlo z nakrájanej surovej zeleniny), nakrájať na kocky alebo na plátky. Tiež ju môžete používať do ľahkej, letnej cestoviny. Iba ju posekáte a posmažíte s cibuľkou a cesnakom a premiešate zmes s celozrnnými rezancami, jemným kozím syrom a krevetami.

Červené papričky

S iba 46 kalóriami a 3 gramami vlákniny na pohár sú červené papričky ľahkým, ale stále sýtym prídavkom k letným jedlám.
Dudashová tiež hovorí, ” červené papričky sú vynikajúcim antioxidantom. Majú úžasných 317 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Vitamín C je veľmi dôležitý pre kolagén v našej pokožke. V priebehu starnuta strácame kolagén, preto príjmanie živín, ktoré tomu zabraňujú je skvelý trik proti starnutiu.” Skúste to inak: Ugrilujte ich. Dudashová hovorí, “Aby sme urobili jemné, pečené papričky ktoré sú oveľa lepšie ako zavárané, grilujte ich kým nebudú spálené, potom ich položte na papierovú tašku kým nevychladnú a olúpte kožu. Rozmixované s trochou olivového oleja, soľou a korením sú jemne opečené papričky úžasnou omáčkou ktorú môžete použiť na grilované kurča alebo rybu.

Rajčiny

Rajčiny sú bohaté na lykopén a betakarotén. Diéta bohatá na tieto živiny môže podporiť prirodzenú obranu vášho tela proti poškodeniu slnkom a vylepšiť jej vzhľad, podľa štúdie vydanej v roku 2012 a publikovanej v Americkom žurnáli klinickej výživy. Rajčiny sú tiež dobrým zdrojom vitamínu C. Jeden pohár vám dodá skoro polovicu odporúčanej dennej dávky. Samozrejme, aj tak by ste mali použiť opaľovací krém a vyhnúť sa veľkému množstvu slnečných lúčov. Skúste to inak: Grilovanie rajčín je múdre rozhodnutie. ” Ak sú rajčiny upečené, majú ešte viac lykopénu,” hovorí Dudashová.

Gazpacho

Gazpacho a ostatné studené polievky naše telo nielen hydratujú, ale navyše dostanete aj veľa živín. Studená polievka z ovocia alebo zeleniny môže poskytnúť veľa vitamínu C. Pozor na znehodnotenie vitamínu C teplom, takže vychutnanie si studenej polievky gazpacho vám pomôže získať aj viac vitamínu C. Nemyslite ale iba na gazpacho a skúste recepty na studené polievky z čučoriedok alebo žltého melónu.

Ibištekový čaj

Výskumy ukázali, že tento rubínovo červený čaj obsahuje veľa antioxidantov, vrátane vitamínu C a antokyanínov. Zvyčajne ho nájdeme v čajových zmesiach, ako napríklad červená malina.

admin

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>